صفحه بندی در اکسل و پرینت

کاربران در خیلی از موارد نیاز دارند فایل اکسل خود را صفحه بندی نمایند، بدین معنی که همانند یک فایل Word، فایل اکسل آنها دارای صفحه با تمام مشخصات مانند شماره صفحه، عنوان، Header، Footer، حاشیه، Orientation، Page Size و … باشد و در عین حال سلول های اکسل را بتوان همانند قبل فرمول نویسی نموده و از امکانات صفحه گسترده نیز بهره مند شد. در مواردی که نیاز است فرمول شیت های ایجاد شده در اکسل به عنوان پیوست مدارک مورد ا ستفاده قرار گیرند و یا اکسل ایجاد شده قرار است به عنوان یک گزارش در اختیار کارفرما قرار داده شود توصیه میشود از گام نخست اکسل را به صورت صفحه بندی شده با سایز صفحه دلخواه ایجاد نمود تا در آینده و هنگام پرینت با مشکل مواجه نشد.

صفحه بندی و پرینت در اکسل

بسیاری از کاربران با Print اطلاعات در اکسل به دلیل صفحه گسترده بودن این نرم افزار با مشکل برخورد میکنند، بحث پرینت در اکسل در دو حالت بررسی میشود، در حالت اول، کاربران نیاز به پرینت گرفتن از فایل های اکسل صفحه بندی شده دارند (که در این مقاله بررسی میشود)، در این صورت، هنگام پرینت گرفتن تنظیمات خاصی مورد نیاز نیست زیرا کاربر در زمان صفحه بندی، کلیه تنظیمات کلیدی مورد نیاز را انجام داده است. در حالت دوم، کاربر نیاز به پرینت گرفتن یک جدول، چند سلول، قسمتی از یک شیت  و یا یک نمودار دارد، در این حالت تنظیمات پرینت در اکسل کمی پیچیده تر میباشد که در مقاله بعدی این امر مورد بررسی قرار میگیرد.

صفحه بندی در اکسل

نکته ی مهم این است که در صورت نیاز به اکسل صفحه بندی شده توصیه می گردد از اولین گام ایجاد فایل اکسل خود، صفحه نمایش اکسل را در حالت Page Layout قرار دهید و Header، Footer، حاشیه، عنوان، شماره صفحه و آنچه نیاز دارید در صفحات اکسل شما قرار گیرد را تعیین نموده و سپس اقدام به فرمول نویسی و تکمیل فایل خود نمایید.

نمودار زیر صفحه بندی در اکسل را شرح می دهد.

صفحه بندی اکسل

با توجه به ماهیت صفحه گسترده بودن اکسل، به شما اجازه داده نخواهد شد که پارامترهای صفحه بندی خود مانند حاشیه، اندازه صفحه، مقیاس بندی، افقی یا عمودی بودن، عکس زمینه، Page Break و خواص دیگر را برای هر صفحه ی خود جداگانه تعریف نمایید و این خواص برای تمام صفحات یکسان خواهد بود پس در ابتدای کار خود، در مورد تنظیمات صفحه بندی فایل اکسل خود تصمیم بگیرید و بنا به نیاز آن را تعیین نمایید.

تنظیمات صفحه در اکسل

اگر از فایل اکسل خود به صورت صفحه بندی شده استفاده می نمایید (Page Layout) احتیاج به تغییر ظاهر صفحات خود و بهینه نمودن آنها به منظور قرار دادن در مدارک یا اعمال Template مورد نظر کارفرما یا صرفاً ملموس تر نمودن حاصل کار خود دارید. به عنوان گام اول نحوه نمایش صفحه اکسل خود را به حالت Page layout در بیاورید. در تب View در اکسل و در گروه Workbook View بر روی گزینه Page Layout کلیک نمایید. پس از نمایش صفحه اکسل به صورت صفحه بندی شده میتوانید سایر تنظیمات زیر را از تب Page Layout انجام دهید.

حاشیه صفحات در اکسل

از مسیر زیر می توانید حاشیه بندی صفحات خود را در اکسل تغییر دهید.

Margin excel

در اینجا می توانید حاشیه های پیشنهاد شده اکسل را بپذیرید و یا برای خود حاشیه ی دلخواه تعریف کنید.

لازم به ذکر است واحد فاصله حاشیه ها از لبه کاغذ میتواند بر اساس میلیمتر یا اینچ باشد، جهت تغییر واحد اندازه گیری در منوی File وارد Excel Option شده و در تب Advanced ودر قسمت Display واحد خط کش Ruler Unit را تغییر دهید و میلیمتر را انتخاب نمایید.

سایز صفحه در اکسل

از مسیر زیر می توانید سایز صفحات خود را در اکسل تغییر دهید.

سایز صفحه اکسل

اکسل بسته به سایز صفحه ای که شما تعیین مشخص می کنید، تعداد سطر و ستون های هر صفحه را تعیین می نماید، با کمی دقت می توانید به منطق صفحه بندی در اکسل پی ببرید.

هنگام تعیین سایز، حاشیه و دیگر پارامترهای صفحه بندی همواره تعداد سطر ها و ستون های قرار داده شده در یک صفحه را مورد توجه قرار دهید تا در فرمول نویسی سلول های خود دچار مشکل نشوید

افقی یا عمودی بودن صفحات در اکسل

برای تعیین افقی یا عمودی بودن صفحات اکسل خود (Page Orientation) می توانید مسیر زیر را دنبال نمایید.

orientation excel

قرار دادن عکس زمینه در اکسل

از مسیر زیر می توانید عکس دلخواه را در زمینه ی صفحات فایل اکسل خود قرار دهید. البته با توجه به افزایش حجم فایل شما استفاده از Background توصیه نمیشود.

عکس پشت زمینه اکسل

Page Break در اکسل

توسط دستور Break در اکسل می توانید تعداد سطر های صفحات اکسل خود را تعیین نمایید. برای این کار از مسیر زیر اقدام کنید.

Page Break Excel

Header و Footer در اکسل

شما در اکسل می توانید همانند نرم افزار Word برای صفحات خود Header و Footer تعیین کنید. در اکسل Header و Footer صفحات به صورت پیش فرض به سه قسمت وسط، چپ و راست تقسیم شده است. به کاربر این امکان داده شده که برای هر قسمت موارد زیر قرار دهد.

  • عکس (Picture) و امکان ویرایش آن ها (Format Picture)
  • شماره صفحه (Page Number)
  • تعداد صفحات (Number of Pages)
  • زمان فعلی (Current Time)
  • تاریخ فعلی (Current Date)
  • مسیر فایل اکسل شما (File Path)
  • اسم فایل اکسل شما (File Name)
  • اسم Sheet اکسل شما که صفحات در آن قرار دارند (Sheet Name)

برای دسترسی به موارد فوق بر روی Header یا Footer صفحات اکسل خود کلیک کنید، در اینجا شما می توانید با انتخاب هر کدام از قسمت های Header و Footer در تب Design که با کلیک بر روی این قسمت ها فعال شده است به سلیقه خود هریک از ۸ مورد ذکر شده را در قسمت وسط، چپ و یا راست Header و Footer خود قرار دهید.

Header & Footer

Header & Footer Excel

پرینت فایل اکسل صفحه بندی شده

پس از پایان صفحه بندی، فایل اکسل خود را تکمیل نمایید و در نهایت به منظور پرینت گرفتن، Ctrl+P را فشار دهید و یا از تب File بر روی گزینه Print کلیک نمایید. در پنجره Print Previews تنها کافیست:

  • تعداد نسخه پرینت مورد نیاز را مشخص نمایید.
  • نام پرینتر را مشخص نمایید.
  • صفحات مورد نظر جهت پرینت گرفتن را مشخص نمایید.
  • در مورد Collated یا Uncollated بودن پرینت در صورت نیاز به تهیه چند نسخه پرینت تصمیم گیری کنید.

سایر تنظیمات در زمان صفحه بندی انجام شده است و تنها کافیست با کلیک بر روی دکمه پرینت، صفحات خود را پرینت بگیرید.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: share on facebook share on google plus share on linkedin

۶۱ نظر

  1. داود رحیمی

    سلام ممنون از سایت خوبتون ! یه سوال داشتم چگونه می توان فقط تعداد خاصی سطر و ستون در یک sheet داشت و بقیه رو حذف کرد؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. حامد قدیمی

      سلام، متشکرم، برای اینکار شما باید سطرها و ستونهای اضافه رو Hide کنید، یعنی مثلاً اگر سطر های ۱ تا ۱۰۰ را احتیاج دارید باید سطرهای ۱۰۱ تا ۱۰۴۸۵۷۶ (در اکسل ۲۰۱۳) را مخفی کنید، قطعاً کار بسیار زمانبری خواهد بود، با ماکرو نویسی میتوان کدی نوشت که اینکار را به صورت اتوماتیک انجام دهد. موفق باشید.

    1. حامد قدیمی

      شما باید در قسمت Page Setup و در قسمت Scaling اندازه ها را طوری تنظیم نمایید که نوشته های شما در یک صفحه جا شوند، و یا اینکه سایز برگه ی خود را تغییر دهید، در نهایت اگر از فونت کوچکتر و سلول های کوچکتر استفاده کنید نوشته های شما فضای کمتری اشغال میکنند. موفق باشید.

  2. لیدا

    با سلام
    من یک سوال داشتم، من یک فایلی داشتم که دارای چندین صفحه بود و همه را ذخیره کرده بودم، ولی متاسفانه نمیدونم چرا تمام صفحات را نمایش نمیده و فقط صفحه آخر را نمایش میده.
    در کامپیوتر های دیگر صفحات هست ولی در کامپیوتر خودم نیست. فکر میکنم یک تنظیمی به هم خورده، اگه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم.
    با تشکر

    1. حامد قدیمی

      سلام، منظور شما از “صفحه”، شیت (Sheet) هست؟ شیت ها را میتوان مخفی کرد، تنها در این حالت هست که نشان داده نمیشوند، اگر منظور شما از “صفحه”، اطلاعات موجود در یک شیت که صفحه بندی شده است میباشد! در این حالت، تنظیمات پیشفرض اکسل نمیتواند مانعی برای نشان داده نشدن اطلاعات باشد! یعنی تا جایی که من میدانم، در اکسل نمیتوانیم تنظیماتی انجام دهید که مثلاً یه بخشی از اطلاعات فایل باز شده را نشان بدهد و یه بخشی را نشان ندهد! مگر اینکه آن تنظیمات روی همان فایل مثلاً کد نویسی شده باشند یا به نوعی وجود داشته باشند!
      به هر حال بیش از چیزی به ذهن من نمیرسه، در قسمت “تماس با ما”، اگر تمایل دارید، میتوانید فایل خود را برای من ارسال کنید، سر فرصت نگاهی خواهم انداخت. موفق باشید.

  3. مصطفی ابوطالبی

    با سلام و تشکر از شما
    ببخشید اگر بخواهیم صفحه بندی از صفحه دوم و از شماره ۱ شروع شود چه کار باید انجام دهیم؟
    ممنون.

    1. حامد قدیمی

      سلام، خواهش میکنم، در تب Design مربوط به Header یا Footer گزینه Different First Page را تیک بزنید. موفق باشید.

  4. سعید

    با سلام و عرض تشکر
    دوست عزیز اگه بخوایم شماره گذاری در قسمت دلخواهی از صفحه یا سلول دلخواهی قرار بگیره و به طور خودکار شماره گذاری انجام بشه،آیا فرمول یا روشی هست یا خیر؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. حامد قدیمی

      سلام، متشکرم، تا جایی که من اطلاع دارم تنها در Header یا Footer میتوان شماره گذاری را تعریف کرد. قطعاً با فرمول نویسی و ماکرو نویسی هم میتوان این کار را انجام داد، یعنی شما ماکرویی بنویسید که در یک سلول خاص شماره صفحه را وارد نماید. موفق باشید. اگر راهی پیدا کردید ممنون میشم برای ما هم بیان کنید.

  5. مهدی

    با سلام و احترام . اگه بخوام عنوانی که در سطر اول می نویسیم با پر کردن سطر های بعد سطر اول ثابت بمونه باید چه کار کنیم.
    ممنون میشم جوابو برام ایمیل کنید
    باسپاس

    1. حامد قدیمی

      سلام، اگر داده های شما به صورت جدول هستند باید از Freeze استفاده کنید، لطفاً مقاله مربوطه را مطالعه نمایید. اگر داده های شما به صورت صفحه بندی میباشند که باید از Header یا Footer استفاده کنید. موفق باشید.

    1. حامد قدیمی

      سلام، تا جایی که من میدونم برای هر شیت باید هدر جداگانه تعریف کرد. و نمیتوان یک هدر همزمان برای چند شیت ایجاد نمود.

  6. محمود

    با سلام وخسته نباشید
    یه مشکلی من دارم .وقتی یه فایل اکسل باز است فایل اکسل دوم که میخوام باز بکنم سیستم اینقدر کند میشه که اخطار بستن برنامه ها رومیدم منم مجبورم فایلهای اکسل ببندم و تک تک باز کنم اگه ممکنه راهنمایییم کنید که مشکل از سنگین بودن فایلهامه یا چیز دیگه . باتشکر

    1. حامد قدیمی

      سلام، در بسیاری از موارد مشکلی که شما دارید در مورد فایل اکسل نیست، ممکن است فایل اکسل را از روی شبکه باز کنید و یا کامپیوتر شما به دلیل ارتباط با شبکه مشکل پیدا کرده باشد (لطفاً این فایل اکسل را در کامپیوتر های دیگر هم امتحان کنید). لطفاً در اینصورت، بدون اتصال به هر شبکه ای از فایل های اکسل استفاده نمایید و این مشکل را با متخصص این امور مطرح کنید. در صورتی که مشکل به شبکه ارتباطی ندارد و از فایل اکسل شما بر روی همه کامپیوتر ها همین قدر کند اجرا میشود، به این معنی است که فایل سنگینی دارید، تا جایی که میتوانید از ابزار های گرافیکی و فرمت سلول ها کم کنیدف حتی برای سلول ها Border هم تعریف نکنید، عکس، فیلم و سایر اشیا را تا جایی که میشود از فایل های اکسل حذف کنید. موفق باشید. لطفاً نتیجه را همینجا اعلام کنید.

  7. امید

    سلام و درود
    تبریک و تشکر بابت سایت آموزشی و کاربردی فوق العاده ای که دارید.
    بنده به یک مشکل برخوردم و نتونستم راهی برای برطرف کردنش پیدا کنم اون هم این هست که با ایجاد هدر و وارد کردن داده در هر یک از سلول های آن در یک شیت بصورت خودکار داده ها در تمام صفحات تکرار می شه حالا من می خواستم یکی از این سه سلول هدر یا فوتر مستقل باشه و داده های وارد شده بهش رو به صفحات دیگه تعمیم نده که موفق نشدم.
    خواستم از راهنمایی شما در این مورد بهرمند بشم که راهی برای رفع این مشکل هست؟

    سپاس

    1. حامد قدیمی

      سلام، خواهش میکنم، میتوانید از برای هدر های متفاوت باید از شیت های مختلف استفاده نمایید. یا اینکه هدر خود را در سلول های اکسل ایجاد کنید و نه در محل تعیین شده برای هدر ها. موفق باشید.

  8. علی

    با سلام
    فایل های اکسل من قابل پرینت نیستند.
    قسمت page setup هم غیر فعاله.
    چطور مشکلم رو میتونم حل کنم؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، احتمالاً اکسل شما Protect شده است و قابل ویرایش نمیباشد. به صورت عادی همیشه میتوان اکسل را پرینت گرفت.

  9. کاظم چکاوه

    با سلام و عرض خسته نباشید و تکر فراروان از سایت فوقالعاده تون امیدوارم همیشه موفق باشید
    من یکسری اطلاعات دارم و میخوام ازشون یک نمودار درست کنم سوالم اینهکه من از نمودار ستونی استفاده میکنم من ۱۰ تا روستا دارم میخوام با نمودار مشخص کنم که در هر روستا چند تا اتفاقات آب داشتیم یاکدوم روستا بیشتر بود کدوم کمتر وقتی نمودار میگیرم تعداد اتفاق نشون نمیده کار کنم نمیدونم توستم خوب توضیح بدم یا نه ببخشید . ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. حامد قدیمی

      سلام، خواهش میکنم، لطفاً مقالات آموزشی مربوط به رسم نمودار را مطالعه کنید. در مقالات، فیلم های آموزشی نیز قرار داده شده است. فیلم های آموزشی را هم دانلود و مشاهده کنید حتماً مشکل شما بر طرف میشود. موفق باشید.

  10. محمد اقدامی

    با سلام
    فایل اکسلی دارم که حدودا ۱۲۰۰ ردیف است . من هرماه باید این فایل را به صورت دستی شیت بندی کنم بر اساس کدهایی که در یک ستون وجود دارد حدودا ۵۰ شیت بسازم . راهی وجود دارد که خود اکسل بر اساس یک معیار یک شیت را به چند شیت تقسیم کند؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، بله، شما باید ماکرو نویسی را یاد بگیرید، مقالات آموزشی را در قسمت پایگاه دانش مطالعه و تمرین نمایید. موفق باشید.

  11. پردیس

    سلام من میخوام موقع چاپ هر صفحه ۴۹ تا باشه. ولی مـثلا یکی میشه ۴۶ یکی میشه ۴۹
    از کجا میتونم تنظیم کنم که همه صفحه ها باهم مساوی بشه؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، در صورت صفحه بندی، تمام صفحات یکسان خواهند بود مگر اینکه از Page Break استفاده کنید.

  12. فرناز رضائی

    سلام خسته نباشبد خدمت ادمین محترم
    بسیار متشکرم مطالب سایت عالی بودن.یک سوال داشتم.در حالت نمودار افقی چطور میشه دو دسته از نمودار های افقی را مقابل هم و در عین حل چسبیده به هم رسم کرد؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، ممنون، شما باید اعداد را مثبت و منفی کنید، یعنی اعدادی که میخواهید سمت چپ باشند منفی شوند.

  13. فرناز رضائی

    خسته نباشید.یک سوال داشتم چطور میشه درصد اختلاف دو عدد رو در اکسل بدست آورد؟داخل سایت آموزش هست در این رابطه؟

  14. فرناز رضائی

    چطور میتونم بین ۳ ساختمان که اعداد مصرف انرژیشون مشخص شده ،بگم هرکدوم چند درصد نسبت به نمونه اصلی کاهش مصرف داشته و بهینه تره؟ آیا راهکاری در اکسل هست؟

  15. مریم

    با سلام و سپاس از مطالب مفیدتون
    من میخوام شماره صفحه به صورت زیر باشه:
    صفحه … از …
    یعنی مثلا بگه الان در صفحه ۴ از ۶۵ هستیم که ۶۵ کل صفحاته.
    چطور اینو تعریف کنم. ممنون میشم زودتر پاسخ بدین. نیاز فوری به این مسئله دارم.
    با سپاس

    1. حامد قدیمی

      سلام، بله، در قسمت Header و Footer عبارت زیر را بنویسید، با مطالعه این مقاله هم میتوانید این کار را انجام دهید، موفق باشید:
      صفحه &[Page] از &[Pages]

  16. سینا

    من میخوام بدونم چطور میشه تعداد کاراکترهای header رو افزایش داد توی اکسل؟ من میخوام یه متنی رو توی header قرار بدم که بالای همه ی صفحات تکرار بشه ولی پیغام میده که باید تعداد کارکترش رو کم کنم. چه راهی برای اینکار وجود داره ؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، نمیدونم، تا بحال با این مشکل مواجه نشدمف لطفاً اگر راهی پیدا کردید در همینجا به اشتراک بگذارید، ممنونم

  17. محمدیان

    سلام وقتتون بخیر
    من میخوام در یک ستون فقط ۱ سطر داشته باشم که در ستون دوم ۳ سطر رو در بر بگیره. لطفا راهنماییم کنید. باتشکر

    1. حامد قدیمی

      سلام، انجام این کار ممکن نیست. مگر اینکه Merge کنید که احتمالاً مد نظر شما نباشه، موفق باشید.

  18. نصیر

    سلام متشکرم از تلاش مفید شما.
    می خواستم کمک کنید راهنمایی کنید
    برای یک سری اطلاعات در اکسل سربرگ برای چاپ تنظیم کردم اما نمیتونم پابرگ تنظیم کنم.
    سربرگ را از ردیف بالا انتخاب میشه انتخاب کرد در تنظیمات page setup و سربرگ sheet
    اما میخوام یک ردیف را نیز مانند سربرگ برای پا برگ در زمان پرینت تنظیم کنم… نمیتونم
    با تشکر

    1. حامد قدیمی

      سلام
      خواهش میکنم، برای این کار باید تنظیمات Header و Footer را تغییر دهید. در قسمت بالای صفحه کلیک کنید و در تب Design Header / Footer المان های مورد نظر را در قسمت Header یا Footer اضافه نمایید. موفق باشید.

  19. اسدی

    با سلام.
    مشکلی داشتم در ارتباط بین شیتها در اکسل.
    یه فایلی داریم که دوتا شیت توش هست و اگر لازم بشه بایستی از شیت اول کپی بگیریم و کار رو ادامه بدیم.حالا در صورت کپی لازمه که نام شیت در سطری از شیت اخر(شیت نتیجه)بصورت خودکار اضافه بشه و داده هایی ازهمان شیت دوم در مقابل همان سطر اضافه شده در شیت اخر لحاظ بشه.

  20. فاطمه

    سلام
    من با سیستمم مشکل پیدا کردم
    توی اکسل سربرگ های page layout غیر فعال شده
    من برنامه office رو پاک کردم و دوبو ورژن ۲۰۱۳ نصب کردم ولی بازم همون مدلیه
    لطفا کمک کنید همه ی کارای من با اکسل انجام میشه که الان کلی تل انبار شده
    ممنون

    1. حامد قدیمی

      سلام، در گوشه سمت راست بالای صفحه یک منوی بازشو وجود داره که میتونید انتخاب کنید که منوها نشان داده بشوند یا خیر.

  21. حسین

    با سلام و عرض احترام
    لطفا در صورت امکان در خصوص شماره گذاری سفارشی در اکسل راهنمائی بفرمائید.
    یعنی چگونه می توان شماره صفحه را در جای دلخواه خود (پایان متن نه پایان صفحه) تنظیم کرد. ممنون از اینکه وقت گذاشته و راهنمائی می فرمائید.

    1. حامد قدیمی

      سلام، متشکرم، اگر اکسل صفحه بندی شده دارید تنها راه استفاده از Header وFooter و اضافه کردن المان شماره صفحه میباشد، در صورتی که تمایل دارید شمره صفحه در این قسمت ها وارد نشود و میخواهید از خانه های اکسل استفاده نمایید، تنها راه نوشتن دستی یا فرمول نویسی میباشد. موفق باشید.

  22. هورا

    سلام . آفیس ۲۰۱۰ رو سیستمم نصب و اینکه تو برنامه اکسل وقتی find می زنم برا workshrrt بعضی اسم ها رو پیدا نمی کن در صورتیکه من نام طرف رو تو شیت ها ایجاد کردم . علتش چی؟؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، ممکن است عبارت مورد جستجو و عبارات نوشته شده کاملا یکسان نباشند لیکن اکسل قادر به یافتن نیست، و ممکن است از این ابزار اشتباه استفاده کرده باشی توصیه میکنم مقاله مربوط به جستجو را مطالعه نمایید. موفق باشید.

  23. farzam

    سلام خدمت شما میخواستم اطلاعات یه فرم مثلا ساعات کاری افراد برحسب روز تو چند شیت وارد کنم میشه راهنمایی بفرمایید

    1. حامد قدیمی

      سلام، بله، بستگی به فرم شما دارد، آیا منظور شما User Form ها در VBE است یا فرم ساده در اکسل؟ در هر صورت با فرمول نوسی به راحتی کار مورد نظر شما انجام میشود. موفق باشید.

  24. ربابه

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    در تنظیم صفحات اکسل، در هدر و فوتر، برای هدر بطور پیش قرض سه قسمت در نظر گرفته شده. آیا امکان تغییر این تعداد وجود داره؟ میشه قسمتهای هدر رو مثلا به پنج قسمت تغییر داد؟

  25. امیر

    با سلام و سپاس از سایت مفیدتون
    آیا راهی وجود داره که دستورات و فرمول های همه شیت ها به هم لینک باشن؟ یعنی با اضافه کردن یک دستور یا یک سطر جدید در یک شیت، دقیقا همین تغییرات (بدون تغییر اعداد و نوشته ها) در بقیه شیت ها اضافه بشه؟
    با تشکر

  26. علی

    با سلام وتشکر بخاطر مطالب مفیدتون که برای راهنمایی ما بیان میکنید
    من بخاطر شغلم که مجبور بودم اطلاعات لیست رو در چند جدول مشخص ثبت کنم با اکسل وبعد از اون با vba اشنا شدم الان تقریبا تا حدودی کارم راحتتر شده اما یه مشکل من اینه که باید اطلاعات در جدولها با فرمت مشخص ثبت بشند ولی من که اطلاعات رو ثبت میکنم سطر جدید باز میشه چون جدولها باید ۲۵ سطری باشند ایا راهی هست که اطلاعات از یک سلول به سلول دیگه بدونه اضافه شدن سطر بره ممنون وببخشید توضیحات زیاد شد

    1. حامد قدیمی

      سلام، خیر این امکان وجود ندارد، البته میتوانید در یک سلول با استفاده از کلید Alt+Enter چند خط تایپ کنید اما این به معنی ایجاد سطر جدید نیست. موفق باشید.

  27. عباس

    با سلام
    بنده فرمی را در اکسل طراحی کردم بدون صفحه بندی اولیه بعدا که تصمیم به پرینت آن داشتم به دو مشکل برخورد کردم
    ۱- حاشیه صفحه با تنظیمات که انجام میدهم ست نمیشود مثلا من حاشیه چپ و راست را .۵ میزنم اما چاپ این اعدادمتفاوت است؟؟؟
    ۲-برای ذخیره ب صورت pdf یا انتقال به وورد فیت برگه A4 نمیشود؟؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، بله، همانطور که در مقاله توضیح دادم، باید پیش از درست کردن فایل صفحه بندی انجام میدادید، حال میبایست تنظیمات صفحه بندی را با در نظر گرفتن محدودیت ها انجام دهید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید؟