توابع تاریخ و زمان در اکسل- قسمت سوم

به علت طولانی شدن مطلب، توابع تاریخ و زمان در سه مقاله آموزش داده شده است، در مقاله ی اول به معرفی آن دسته از توابع که برای تبدیل یک Serial Number زمان به سال، ماه، روز، ساعت، دقیقه و ثانیه به کار برده میشدند پرداختیم، و در ادامه ی مقاله ی اول دو تابع برای دریافت زمان فعلی در اکسل معرفی کردیم. همچنین در مقاله اول با مفهوم تاریخ و ساعت در اکسل آشنا شدیم که کمک بسیاری به درک توابع تاریخ و زمان میکند، لذا توصیه میشود حتماً قسمت اول از مقاله توابع تاریخ و زمان را مطالعه نمایید.

در مقاله ی دوم، توابعی برای بدست آوردن روزهای بین دو تاریخ و توابعی برای بدست آوردن زمان های بعد یا قبل از یک تاریخ مشخص را معرفی کردیم. در این مقاله، توابعی برای شمارش تعداد هفته ها و توابع مفید دیگری برای کار با تاریخ و زمان در اکسل را میشناسیم.

توابع تاریخ و زمان در اکسل

شکل زیر، به عنوان یادآوری، تمام توابع تاریخ و زمان در اکسل را نشان میدهد:

توابع تاریخ و زمان در اکسل

توابعی برای بدست آوردن شماره هفته

برای اینکه بدانیم یک تاریخ خاص در چندمین هفته از آن سال اتفاق میافتد اکسل دو تابع در اختیار ما قرار میدهد، این دو تابع در عملکرد تفاوتی با یکدیگر ندارند و تفاوت آنها در سیستم مورد استفاده برای شمارش تعداد هفته ها میباشد. در ادامه به معرفی این توابع میپردازیم:

تابع WEEKNUM در اکسل

اگر بخواهیم بدانیم که یک تاریخ خاص در چندمین هفته از آن سال اتفاق میافتد میتوانیم از تابع WEEKNUM استفاده کنیم، ساختار این تابع به صورت زیر است:

WEEKNUM (serial_number,[return_type])

در ساختار تابع WEEKNUM، آرگومان اول سریال نامبر (Serial Number) مربوط به یک تاریخ است، این آرگومان میتواند خروجی تابع DATE باشد، توصیه میگردد از درج تاریخ به فرمت Text استفاده نشود. آرگومان دوم اختیاری میباشد، این آرگومان یک عدد است که تعیین میکند چه روزی اولین روز هفته میباشد، به صورت پیشفرض و در صورت نادیده گرفتن آرگومان دوم اولین روز هفته روز یکشنبه خواهد بود، جدول زیر اعدادی که میتوان به عنوان آرگومان دوم قرار داد را نمایش میدهد:

تابع WEEKNUM در اکسل

لازم به ذکر است، خروجی تابع WEEKNUM یک عدد میباشد که نشان میدهد تاریخ مورد بررسی چندمین هفته از آن سال میباشد، برای شمارش هفته های یک سال دو سیستم وجود دارد، سیستم ۱ و سیستم ۲٫ سیستم اول فرض میکند هفته ای که روز اول ژانویه (January 1) در آن واقع شده است هفته ی اول سال میباشد و سیستم دوم هفته ی اول سال را هفته ای در نظر میگیرد که اولین پنجشنبه سال در آن واقع شده است، سیستم دوم روشی است که در ISO 8601 بیان شده که معمولاً تحت عنوان سیستم اروپایی شمارش هفته ها (European Week Numbering System) شناخته میشود.

تابع ISOWEEKNUM در اکسل

اگر آرگومان دوم تابع WEEKNUM را عدد ۲۱ (طبق جدول بالا) قرار دهیم خروجی تابع WEEKNUM و ISOWEEKNUM یکسان خواهد بود، در واقع خروجی تابع ISOWEEKNUM بر اساس سیستم ISO (سیستم دوم که در بالا توضیح داده شده) میباشد که روز اول هفته در آن دوشنبه میباشد. سینتکس این تابع به صورت زیر است:

ISOWEEKNUM (date)

توابع تاریخ و زمان در اکسل

توابع تاریخ و زمان

در میان توابع تاریخ و زمان در اکسل سه تابع وجود دارند که برای بدست آوردن تاریخ های قبل و بعد از یک تاریخ مشخص مورد استفاده قرار میگیرند، در ادامه به معرفی این توابع میپردازیم.

تابع DATE در اکسل

تابع DATE برای بدست آوردن Serial Number یک تاریخ خاص کاربرد دارد، تا اینجا با بسیاری از توابع تاریخ و زمان در اکسل آشنا شدیم، همانطور که میدانیم بسیاری از آرگومان های این دسته از توابع، سریال نامبر (Serial Number) تاریخ ها میباشد که با استفاده از تابع DATE میتوان آن را بدست آورد. سینتکس این تابع به صورت زیر است:

DATE (year,month,day)

آرگومان اول این تابع شماره سال، آرگومان دوم شماره ماه و آرگومان سوم شماره روز مورد نظر میباشد. خروجی این تابع، در صورتی که فرمت سلولی که تابع در آن نوشته شده Number یا General باشد، یک عدد یا همان Serial Number تاریخ مورد نظر میباشد.

  • اگر آرگومان اول عددی کوچکتر از ۱۹۰۰ (مبدا تاریخ در اکسل) باشد، اکسل آن عدد را بعلاوه ۱۹۰۰ کرده و به عنوان سال مورد نظر شما در نظر میگیرد. عدد سال باید عددی چهار رقمی بین ۱۹۰۰ و ۹۹۹۹ باشد.
  • لازم به ذکر است برای اعدادی خارج از اعداد مورد قبول اکسل برای سال، ماه و روز خروجی تابع خطای !NUM# خواهد بود.
  • عدد ماه از ۱ تا ۱۲ باید باشد، اگر عددی بزرگتر از دوازده به عنوان آرگومان دوم قرار گیرد، سال خروجی تابع به اندازه ای افزایش میابد که ماه های اضافه را جبران کند، همینطور اگر عدد ماه کمتر از یک یا منفی باشد سال خروجی تابع به قدی کاهش میابد که آن را جبران کند. با تمرین چند نمونه میتوانید این مطلب را بیشتر درک کنید.
  • عدد روز ماه هم باید عددی بین ۱ تا ۳۱ باشد، دقیقاً مشابه عدد ماه، اگر عدد روز خارج از بازه ی ۱ تا آخرین روز قابل قبول برای هر ماه باشد، عدد ماه خروجی تابع DATE به نحوی تغییر میکند که آن را جبران نماید.

تابع DATEVALUE در اکسل

این تابع برای تبدیل تاریخ که به فرمت Text نوشته شده به سریال نامبر (Serial Number) معادل با آن تاریخ کاربرد دارد. این تابع هنگامی کاربرد دارد که تاریخ های درج شده در فایل اکسل شما به صورت Text باشد، با استفاده از این تابع میتوان تاریخ ها را تبدیل به سریال نامبر نمود و بر روی آنها عملیات مورد نظر را انجام داد. سینتکس تابع DATEVALUE به صورت زیر است:

DATEVALUE (date_text)

آرگومان این تابع یک رشته متنی (یا آدرس یک سلول حاوی Text) میباشد که بیانگر یک تاریخ است مانند “۱/۳۰/۲۰۰۸” یا “۳۰-Jan-2008”.

اگر در رشته متنی مورد نظر، سال مشخص نشده باشد، تابع DATEVALUE سال جاری بر اساس تقویم کامپیوتر شما را در خروجی لحاظ میکند.

توابع تاریخ و زمان در اکسل

تابع TIME در اکسل

تابع TIME سریال نامبر (Serial Number) مربوط به ساعت مورد نظر را به شما میدهد. خروجی این تابع عددی بین صفر (معادل ساعت ۰۰:۰۰:۰۰) و عدد ۰٫۹۹۹۸۸۴۲۶ (معادل با ساعت ۲۳:۵۹:۵۹) میباشد. سینتکس تابع TIME به صورت زیر است:

TIME (hour, minute, second)

آرگومان اول، عدد معادل با ساعت و عددی بین صفر تا بیست و سه میباشد، آرگومان دوم و سوم اعدادی بین صفر تا پنجاه و نه میباشند.

لازم به ذکر است اگر عدد ساعت بیش از ۲۳ باشد، باقیمانده تقسیم آن عدد بر ۲۴ بجای آرگومان اول قرار میگیرد و اگر اعداد دقیقه یا ثانیه بیش از ۵۹ باشد، عدد ساعت یا دقیقه به نحوی تغییر میکند که عدد وارد شده در بازه درست قرار گیرد، مثلاً اگر بجای آرگومان دوم عدد ۶۰ را بنویسید یک ساعت به آرگومان اول اضافه میگردد و آرگومان دوم صفر میشود.

هر یک از آرگومان های تابع TIME میتواند عددی بین صفر تا ۳۲۷۶۷ باشد.

تابع TIMEVALUE در اکسل

این تابع برای تبدیل ساعت هایی که به صورت رشته متنی (Text) نوشته شده اند به سریال نامبر (Serial Number) معادل با آن ساعت ها کاربرد دارد. سینتکس این تابع به صورت زیر است:

TIMEVALUE (time_text)

آرگومان این تابع یک رشته متنی میباشد که بیانگر یک ساعت از شبانه روز است، فرمت این متن میتواند مشابه “۶:۴۵ PM” یا “۱۸:۴۵” باشد. اگر اطلاعات تاریخ همراه متن وارد شده وجود داشته باشد، تنها اطلاعات ساعت برداشت شده و بقیه در نظر گرفته نمیشود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: share on facebook share on google plus share on linkedin

۶۳ نظر

  1. reyhane

    سلام
    آیا راهی برای تبدیل تاریخ میلادی به تاریخ شمسی هست ؟
    یک فایل اکسل شامل ۹۷ هزار رکورد دارم که برای هر رکورد یک تاریخ میلادی ثبت شده اما برای من تاریخ شمسی کاربرد دارد
    آیا فرمولی وجود دارد ؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، بله، Add-Ins هایی هستند که برای تبدیل تاریخ های شمسی و میلادی به یکدیگر استفاده میشوند. برای شما یک نمونه ارسال خواهم کرد. موفق باشید.

  2. طیبه راستی فر

    با سلام وخسته نباشید
    من با یک نرم افزار حسابداری کار می کنم که گزارش های خروجی تاریخ را بافونت ۹۵/۰۵/۳۱نشان می دهد و من برای اینکه بتوانم آمار درست ارائه کنم نیاز دارم جهت sortتاریخ فونت را به ۳۱/۰۵/۹۵تغییر دهم قبلا” فرمولی داشتم ولی الان نمی تونم پیداش کنم متاسفانه خیلی درگیر هست .
    خواهشمندم در صورت امکان کمکم کنید .
    سپاس

    1. حامد قدیمی

      سلام، شما میتوانید به راحتی و با استفاده از توابع متنی فرمت تاریخ درج شده را به فرمت دلخواه تبدیل کنید. لطفاً مقاله مربوط به این توابع را مطالعه نمایید. موفق باشید.

  3. امید

    سلام . میخوایم یه لیست حضور غیاب درست کنم تو اکسل که با زدن روی اسم یا تایپ کردن ساعت یا تاریخ و ساعت در آن روز وارد بشه . لطفا کمکم کنید . ممنونم

    1. حامد قدیمی

      سلام، برای لیست حضور و غیاب باید ساعت ها را به صورت دستی وارد نمایید و برای محاسبه کارکرد و غیره از توابع تاریخ و زمان این مقاله استفاده کنید. ولی اگر میخواهید این کار با کلیک کردن بر روی دکمه ای انجام شود حتماً باید کد نویسی انجام دهید. موفق باشید.

  4. امیر

    سلام
    add ins های متداول برای تاریخ شمسی رو نصب کردیم و منبعش رو همه گذاشتیم توی درایو دی ( شبکه ) که فایل های share شده به خوبی کار میکردن اما یکی از سیستم ها با یک مایکروسافت سرفیس جایگزین شد که فقط درایو c داره و فروشندش هم گفته پارتیشن دیگه ای اضافه نکنین که متعاقباً اون مسیر قبلی (d) رو نمیخونه
    اگه ممکنه راهنمایی کنین

    1. حامد قدیمی

      سلام، تفاوتی ندارد که فایل Add-Ins کجا باشد. برای اطمینان میتوانید فایل را در قسمت پیش فرض اکسل کپی کنید. از قسمت Excel Option و در قسمت Add-Ins آدرس پوشه ی Add-ins ها را پیدا کنید و فایل خود را آنجا کپی کینید و سپس به اکسل خود اضافه نمایید. موفق باشید.

  5. امیرحسین

    با عرض سلام
    من میخاستم در اکسل مثلا ساعت ۰۱:۲۰ رو به من به دقیقه نشون بده.که جوابش میشه ۸۰ دقیقه
    ممنون

    1. حامد قدیمی

      سلام، باید فرمت سلول را عوض کنید. از منوی Format Cell در تب Number و در منوی Custom فرمت سلول را طوری انتخاب نمایید که فقط دقیقه را نشان دهد یعنی به صورت [mm]

  6. مهران

    من می خوام اکسل ساعت رو با اینتر کردن روی cell از روی ساعت سیستم بخونه و ثبت کنه آیا امکان پذیر هست ؟

  7. جواهری

    با عرض سلام و خسته نباشید
    وقتی یک عددی مثل ۱۲۴۰ دقیقه وارد میکنم اکسل خودش اون عدد را به شکل روبرو به من نشون بده ۱۲:۴۰آیا در فرمت سل باید تنظیماتی را انجام بدم و یا اینکه فرمولی بنویسم ؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، برای این کار تابع نمیتوانید بنویسید، شاید با برنامه نویسی بتوان این کاررا انجام داد، اینکه در همان سلول به محض ورود داده، داده به صورت اتوماتیک تغییر کند! پیشنهاد میکنم رویه خود را عوض کنید. موفق باشید.

      1. حامد قدیمی

        سلام، بله، اجتناب ناپذیره، باید به ترتیبی تایپ کنید که به کد مورد نظر برسید.

  8. بهرام

    سلام
    من با تاریخ توی اکسل خیلی سر و کار دارم و میخوام یک روز قبل از تاریخ امروز به من توی یک سلول پیام بده. از تابع ۱-()today استفاده کردم ولی تمام روزهای بعد از امروز رو نشون میده در صورتی که فقط فردا رو میخوام نشونم بده ممنون میشم کمکم کنید از چه تابعی استفاده کنم.

  9. بهرام

    سلام
    من با تاریخ در اکسل خیلی سر و کار دارم دنبال تابعی میگردم که یک روز قبل از تاریخ مشخصه به من توی یک سلول مشخص پیام بده از تابع ۱-()today استفاده کردم ولی تمام تاریخ های بعد از امروز رو نشون میده در صورتی که فقط تاریخ قبل از روز مشخص رو میخوام ممنون میشم کمکم کنید.

  10. سمیرا

    با سلام ممنون از اطلاعات ارایه شده.
    من یک سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    روشی می خواستم که به ازای عدد x نوشته شده در یک سلول اکسل برای من تاریخ x روز قبل را درج کند.ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.

  11. رضا

    باسلام,توی یک فایل اکسل از یه add-insاستفاده کردم برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی,ولی وقتی فایلم رو توی سیستم های دیگه باز میکنم اون تابع عمل نمیکنه,علتش چیه,چیکار کنم که درست بشه,باتشکر

    1. حامد قدیمی

      سلام، add-ins ها یا باید به هر سیستم جداگانه اضافه شوند، نمیتوان آنها را به همراه فایل اکسل جابجا کرد، راه حل این است که کدهای نوشته شده در add-ins را در قسمت کدهای فایل اکسل خود کپی کنید و آنها را به همراه اکسل خود ذخیره نمایید . موفق باشید.

  12. حمید

    سلام
    من میخواستم زمانهایی به دقیقه ،ثانیه و صدم ثانیه را در اکسل وارد و بعد sum بگیرم و یا باهاش فرمول نویسی کنم باید از چه فرمتی استفاده کنم
    توی فرمت های زمان hh mm ss هستش

    1. حامد قدیمی

      سلام، لطفاً حتماً مقالات مربوط به توابع تاریخ را با دقت چند بار بخوانید. موفق باشید.

  13. فرشید

    درود. میخواهم در اکسل زمان صفر را تعریف کنم. بر فرض کارمندی یکروز غیبت داشته است . میخواهم تفاوت زمان ورود و خروج این کارمنر صفر شود.

  14. محمد مهدي صالحي

    باسلام و خسته نباشید
    بنده می خواهم مدت زمان توقف یک دستگاه را بدست بیارم مثلا یک دستگاه در ساعت ۷:۰۰ تاریخ ۹۶/۱۲/۱ متوقف شده و در ساعت ۲۰:۳۰ تاریخ ۹۶/۱۲/۱۳ راه اندازی شده
    می خواستم می توانید یک فرمول که مدت زمان توقف این دستگاه را محاسبه کند را برایم نوشته یا راهنمایی کنید
    پیشاپیش از همکاریتون کمال تشکر رو دارم

    1. حامد قدیمی

      سلام، تاریخ و ساعت در اکسل عدد هستند، هر لحضه از یک روز و تاریخ معاد ل با یک Serial Number منحصر به فرد است، لیکن شما تنها کافیست سریال نامبر مربوط به هر لحظه مورد نظر را براساس توضیحات مندرج در مقاله پیدا کنید و دو عدد را از هم کم نمایید. موفق باشید.

  15. محمد مهدی صالحی

    بنده یک فرمول برای محاسبه مدت زمان می خوام برای تاریخ شمسی برای مثال یک خودرو درتاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ در ساعت ۰۹:۰۰ واردت تعمیرگاه می شود و در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵ در ساعت ۱۵:۳۰ از تعمیرگاه خارج می شود بنده می خواهم مدت زمان توقف این دستگاه رو بدست بیارم لطفاً اگر می توانید فرمولی در اکسل برای بنده طراحی کنید و هر چه هزینه آن بشود پرداخت خواهم کرد
    ممنون

    1. حامد قدیمی

      سلام، برای این کار تنها به یک تفریق ساده نیاز دارید، فقط باید ساعت و تاریخ هر رویداد را ثبت کنید و بعد از هم کم کنید. برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی هم میتوانید از Add-In های موجود در اینترنت استفاده کنید و یا فرمت سلول حاوی تاریخ میلادی را از قسمت Custom Format به فرمت [$-fa-IR,16]yyyy/mm/dd تبدیل نمایید. موفق باشید.

  16. داود

    سلام . ببخشید ایا در برنامه هایی که تحت اکسل کار می کنند میشه تاریخ داده بشه که در ان تاریخ برنامه کار نکنه . لطفا در این مورد راهنمایی بفرمائید . با تشکر

  17. shahram

    مرسی دستتون درد نکنه
    من یه سوال داشتم…
    میخام در یک سلول تاریخی که در یک سلول دیگر است را بخواند و یه روز به آن اضافه کنه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. رحیمی

        سلام وقت بخیر من میخوام ۵۰ روز به تاریخ روز اکسل بدون حساب کردن تعطیلات اضافه بشه وبگه چه راهیو باید برم؟ممنون

        1. حامد قدیمی

          سلام، از یک جمع و تقریق ساده استفاده کنید. هر یک عدد در اکسل معادل یک روز است. بنابراین اگر تاریخ امروز را بعلاوه عدد ۵۰ کنید تاریخ ۵۰ روز بعد بدست میاید.

  18. سما عسگری

    سلام
    روز بخیر
    آیا امکانش هست فایل اکسل را به تاریخ های خاص باز کنیم.
    به طور مثال تاریخ های خاص فایل را به روز سانی می کنیم و به خواهیم اکسل را در تاریخ های خاص باز کنیم و وضعیت آن زمانش را مطلع شویم.
    لطفا اگر راهی دارد به ایمیلم اطلاع دهید
    asgariyan.s2020@gmail.com

    1. حامد قدیمی

      سلام، به صورت کامل منظور شما را از سوال متوجه نشدم، اما با توجه به اینکه باز کردن فایل اکل یک عملیات دستی میباشد و کابر در مورد اینکه چه فایلی باز شود تصمیم میگیرد، انجام کار مورد نظر شما ممکن نیست. البته شما میتوانید در محیط ویژوال بیسیک در اکسل برنامه ای بنویسید که هر فایل مورد نظر شما را در هر زمان مورد نظر شما از هر جا در کامپیوتر شما باز یا بسته نماید. موفق باشید.

    1. حامد قدیمی

      سلام، لطفاً ADD-INS مربوطه را در اینترنت جستجو نمایید و بر روی اکسل خود نصب کنید. موفق باشید.

  19. مجتبی

    سلام عرض ادب
    من میخوام دو فیلد شامل تاریخ و ساعت رو باهم مقایسه کنم و اختلاف زمان این دوفیلد رو بدست بیارم. مثلاً یک فیلد مقدار ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۱:۳۰:۰۰ ویک فیلد مقدار ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۰۹:۰۰:۰۰ رو دارم و اختلاف زمانی بین این دوفیلد که میشه ۲۱:۳۰:۰۰ رو به من بده. ممنون از شما

    1. حامد قدیمی

      سلام، برای این کار شما باید از ترکیب توابع تاریخ و زمان استفاده کنید. با دانستن مفهوم تارخ و زمان در اکسل که در واقع همان عدد هستند که به فرمت متفاوت نشان داده میشوند درک این نکته بسیار راحت تر میگردد. نکته مهم این است که حتماً باید از فرمت های تاریخ و ساعت استاندار در اکسل استفاده نمایید. لطفاً مقالات مربوط به توابع تاریخ و زمان را به دقت مطالعه کنید. موفق باشید.

  20. martyr

    سلام، وقت شما بخیر
    میخواستم با وارد کردن یک تاریخ در یک سل، در یک سل دیگه اکسل بیاد تاریخی رو که وارد کردیم ۲۱ ماه به جلو ببره و تاریخ ۲۱ ماه بعد رو بگه، امکان همچین کاری در اکسل وجود داره؟

  21. مدیری

    سلام. برای مرتب سازی بر اساس تاریخ، حتما باید فرمت ۸ رقمی باشه وگرنه درست سورت نمیکنه .چطور میشه تاریخ های ۶ و ۷ رقمی رو تبدیل به ۸ رقمی تبدیل کرد؟
    مثلاً ۱۳۹۸/۱/۱ به ۱۳۹۸/۰۱/۰۱

    1. حامد قدیمی

      سلام،تاریخ ها در اکسل عدد هستند، و هر تاریخ یک Serial Number متناظر دارد، بنابراین در صورتی که تاریخ ها با فرمت مناسب درج شوند و “تاریخ” باشند در صورت Sort کردن حتما به ترتیب قرار میگیرند.

  22. محمد مهدی جهانشاهی

    با سلام آیا در اکسل این امکان وجود داره که با عبور از یک ماه به ماه بعدی فرمول‌های داده شده به اکسل تغییر کند لطفاً راهنمایی کنید منظورم اینه که پایه فرمول عوض نمیشه ولی اعداد و درصدهای داده شده عوض بشه

    1. حامد قدیمی

      سلام، بله، باید فرمول را با تابع IF بنویسید، ساختار IF های تو در تو، و بر اساس تاریخ مورد نظر فرمول مورد نظر را استفاده نمایید.

  23. محمد مهدی جهانشاهی

    سلام
    مجددا سوالم رو مطرح میکنم آیا در اکسل امکان دارد با گذشت از یک ماه به ماه دیگر فرمول های داده شده عوض شوند مثال ساده
    A1*50%/24این فرمول در ماه دیگر به صورت خودکار به این فرمول تبدیل شود A1*48%/24 و این روش همینطور به صورت تناوبی هر ماه عوض شود لطفاً راهنمایی فرمائید

    1. حامد قدیمی

      سلام، بله، باید فرمول را با تابع IF بنویسید، ساختار IF های تو در تو، و بر اساس تاریخ مورد نظر فرمول مورد نظر را استفاده نمایید.

  24. سارا

    سلام وقتتون بخیر
    امکانش هست سلول های یک ستون بعدازگذشت یک مدت زمان ۳۰روزه به طورخودکاررنگی بشوند؟

    1. حامد قدیمی

      سلام، بله، برای انجام این کار از ابزار Conditional Formatting استفاده نمایید. موفق باشید.

  25. فرامرز

    با سلام و احترام
    اگر در ماکرو بخواهیم یک تاریخ را به ازاء هر واحد افزایش متغیر For به اندازه ۷ روز جلو ببریم (اضافه کردن عدد به تاریخ) از چه حالتی باید استفاده کنیم؟
    در حالت معمولی عدد هفت به آخر تاریخ اضافه می گردد.

  26. داود

    سلام خواهش میکنم به ایمیل من پیام بدید
    من میخوام زمان به اول متنم اضافه کنم

    و آخر متنم هم زمان و هم تاریخ میلادی دوتا رو اضافه کنم به صورت آپ دیت که هر بار باز کنم تاریخ وساعتش بروز بشه

    1. حامد قدیمی

      سلام، برای این کار میتوانید از تابع CONCATENATE و یا کاراکتر & استفاده نمایید. در زمان استفاده از این تابع اعداد بدون فرمت در کنار متن ها قرار میگیرند، به این معنی که شما تاریخ ها را به صورت Serial Number مربوط به آن تاریخ میبینید و نه به شکل تاریخ؛ برای رفع این مشکل باید تاریخ ها با استفاده از تابع FORMAT در کنار متن ها قرار دهید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید؟